موزیک و آهنگ و ترانه و فیلم در سوار طوفان,دانلود فیلم ایرانی,دانلود فیلم به وقت شام,دانلود فیلم لاتاری,دانلود فیلم اکسیدان,دانلود فیلم آینه بغل,دانلود فیلم خالتور,دانلود فیلم محمد رسول الله,دانلود فیلم رگ خواب,دانلود فیلم سینمایی,دانلود فیلم نهنگ عنبر 2,دانلود فیلم زیر سقف دودی,دانلود فیلم ترسناک,دانلود فیلم ساعت پنج عصر,دانلود فیلم ایرانی رایگان,دانلود فیلم 2017,دانلود فیلم ایرانی طنز,دانلود فیلم هندی,دانلود فیلم نگار,دانلود فیلم 2018,دانلود فیلم من و شارمین,دانلود آهنگ جدید,دانلود آهنگ جدید بهنام بانی,دانلود آهنگ جدید حمید هیراد,دانلود آهنگ های حمید هیراد,دانلود آهنگ حمید هیراد,دانلود آهنگ شهاب مظفری,دانلود آهنگ جدید معین,دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده,دانلود آهنگ قرص قمر بهنام بانی,دانلود آهنگ جدید حامد همایون,دانلود آهنگ جدید ماکان بند,دانلود آهنگ علیرضا طلیسچی,دانلود آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده,دانلود آهنگ حمید هیراد شوخیه مگه,دانلود آهنگ ماکان بند,دانلود آهنگ جدید محسن یگانه,دانلود آهنگ تولدت مبارک اندی,دانلود آهنگ جدید ایرانی,دانلود آهنگ های بهنام بانی,دانلود آهنگ دلبریتو کمترش کن

۴ نکته‌ی تغذیه‌ای برای خواب بهتر

۴ نکته‌ی تغذیه‌ای برای خواب بهتر

دسته بندی : هک تلگرام و اینستاگرام تاریخ : سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

هنگامی که شب‌ها در رختخواب‌تان وول می‌خورید و خداخدا می‌کنید که خواب‌تان ببرد، شاید آخرین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، آن باشد که برای کمک به خواب بهتر چه چیزهایی می‌توانید بخورید.
با این حال مطالعات متعدد نشان می‌دهند که یک رژیم غذایی سالم نه تنها به بهبود تعادل بیوشیمی بدن – و بنابراین استراحت و خواب بهتر – کمک می‌کند بلکه درواقع برخی غذاها نیز می‌توانند به مبارزه با بی‌خوابی کمک کنند. با بکارگیری پیشنهادات راستینه خواب شبانه‌ی باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

میان‌وعده‌های هنگام خوابمیان‌وعده‌های هنگام خواب

در حالی که غذا خوردن نزدیک به زمان خواب معمولا توصیه نمی‌شود اما اگر در شب احساس گرسنگی کردید، یک اسنک کوچک می‌تواند شما را آرام کند. بهترین میان وعده‌ها برای خواب بهتر، آنهایی هستند که حاوی کربوهیدرات و اسید آمینه‌ی تریپتوفان – یک القا‌ء‌کننده‌ی طبیعی خواب – می‌باشند.

به گفته‌ی مرکز اختلالات خواب در کلینیک کلیولند، مواد غذایی غنی از تریپتوفان عبارتند از محصولات لبنی، شیر سویا، حبوبات مانند نخود و عدس، آجیل‌ها و دانه‌ها. از آنجا که کربوهیدرات باعث می‌شود که ترپتوفان راحت‌تر مورداستفاده‌ی مغز قرار گیرد، این توضیح می‌دهد که چرا کربوهیدرات ها می‌توانند شما را خواب‌آلود کنند.

کره‌ی بادام زمینی طبیعی با کراکر غلات کامل، پنیر کم‌چرب با برش‌های سیب یا یک کاسه‌ی کوچک از غلات صبحانه‌ی کامل با شیر سویا، چند نمونه از میان‌وعده‌های مناسب برای هنگام خواب هستند.

عدم مصرف کافئین در عصرهاعدم مصرف کافئین در عصرها

کافئین یک محرک ملایم است که فعالیت سیستم عصبی مرکزی را تا ساعت‌ها افزایش می‌دهد بنابراین توصیه می‌شود که ۶ تا ۸ ساعت قبل از خواب از مصرف همه‌ی منابع کافئین اجتناب کنید. رعایت این مورد در صورتی که دائما دچار بی‌خوابی هستید، می‌تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

در حالی که قهوه حاوی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلی‌گرم کافئین است، شکلات ( ۱۲ تا ۲۵ میلی‌گرم) و نوشیدنی‌های انرژی‌زا (۶۰ تا ۱۴۰ میلی‌گرم) سایر منابع کافئین‌دار شیرین هستند که باید از آنها اجتناب کنید.

برای رفع خستگی و کمک به خواب بهتر، بجای آنها از دمنوش گیاهی بدون کافئین، شیربادام گرم با عسل خام و دارچین یا آب‌میوه‌‌ی مورد علاقه‌تان با آب گازدار استفاده کنید.

گیلاس ترشسازندگان هورمون

ملاتونین، هورمونی است که توسط بدن ترشح می‌شود و الگوهای خواب را تنظیم می‌کند بنابراین اگر در خوابیدن مشکل دارید، چند راه طبیعی برای بدست آوردن ملاتونین بیشتر وجود دارد که می‌توانید آنها را امتحان کنید. محققان گزارش داده‌اند که گیلاس ترش، انگور و گردو منابع غذایی غنی از ملاتونین هستند.

اگر مصرف آنها کمکی به شما نکرد، با پزشک‌تان در مورد مصرف یک مکمل ملاتونین طبیعی که مناسب‌تان باشد، مشورت نمایید.

دانه‌های کدوتنبلمواد معدنی آرام‌کننده

با توجه به مطالعات، کمبود منیزیم حتی به میزان جزئی می‌تواند مغز را تحریک کند و مانع آرام شدن در شب شود. منابع خوب منیزیم ضداضطراب عبارتند از سبزیجات برگ‌دار سبز، جوانه‌ی گندم، بلغور جو دوسر، دانه‌های کدوتنبل، لوبیا سیاه و بادام درختی.

با پیروی از یک رژیم غذایی سالم‌تر و فرآوری‌نشده، شما به احتمال زیاد می‌توانید به‌طور طبیعی خواب بهتری را تجربه کنید. با این حال تعداد زیادی مواد غذایی تازه و خوشمزه نیز وجود دارند که مصرف آنها به بهبود سلامت و داشتن خواب بهتر کمک خواهد کرد.

مقاله مرتبط : خواب به دفع سموم از مغز کمک می‌کند!

سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه

منابع

  • naturalsociety

منبع تصاویر

  • health.clevelandclinic
  • cookinglight
  • readersdigest
  • andrewzimmern

نوشته ۴ نکته‌ی تغذیه‌ای برای خواب بهتر اولین بار در سایت پزشکی و مجله سلامتی راستینه پدیدار شد.

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 0
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.