موزیک و آهنگ و ترانه و فیلم در سوار طوفان,دانلود فیلم ایرانی,دانلود فیلم به وقت شام,دانلود فیلم لاتاری,دانلود فیلم اکسیدان,دانلود فیلم آینه بغل,دانلود فیلم خالتور,دانلود فیلم محمد رسول الله,دانلود فیلم رگ خواب,دانلود فیلم سینمایی,دانلود فیلم نهنگ عنبر 2,دانلود فیلم زیر سقف دودی,دانلود فیلم ترسناک,دانلود فیلم ساعت پنج عصر,دانلود فیلم ایرانی رایگان,دانلود فیلم 2017,دانلود فیلم ایرانی طنز,دانلود فیلم هندی,دانلود فیلم نگار,دانلود فیلم 2018,دانلود فیلم من و شارمین,دانلود آهنگ جدید,دانلود آهنگ جدید بهنام بانی,دانلود آهنگ جدید حمید هیراد,دانلود آهنگ های حمید هیراد,دانلود آهنگ حمید هیراد,دانلود آهنگ شهاب مظفری,دانلود آهنگ جدید معین,دانلود آهنگ محسن ابراهیم زاده,دانلود آهنگ قرص قمر بهنام بانی,دانلود آهنگ جدید حامد همایون,دانلود آهنگ جدید ماکان بند,دانلود آهنگ علیرضا طلیسچی,دانلود آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده,دانلود آهنگ حمید هیراد شوخیه مگه,دانلود آهنگ ماکان بند,دانلود آهنگ جدید محسن یگانه,دانلود آهنگ تولدت مبارک اندی,دانلود آهنگ جدید ایرانی,دانلود آهنگ های بهنام بانی,دانلود آهنگ دلبریتو کمترش کن

مصرف چربی های اشباع خطر بیماری های قلبی را افزایش نمی دهد!

مجله اینترنتی ندا آنلاین:

مصرف چربی های اشباع خطر بیماری های قلبی را افزایش نمی دهد!

در حالی که چربی ها به خصوص چربی های اشباع را مقصر افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی می دانستیم ولی مشخص شده که مقصر اصلی کربوهیدرات ها هستند.

چربی های اشباع خطر بیماری قلبی را افزایش نمیدهند

آیا می خواهید وزن خود را کاهش دهید و سلامت خود را بهبود بخشید؟ مصرف بیشتر چربی های سالم می تواند به شما کمک کند.در حالی که چربی ها به خصوص چربی های اشباع را مقصر افزایش خطر ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی می دانستیم ولی مشخص شده که مقصر اصلی کربوهیدرات ها هستند.

معلوم شد همه در مورد چربی های اشباع اشتباه می کردیم.یک مطالعه با رژیم غذایی کنترل شده که در مجله PLOS منتشر شد، این فرضیه را که چربی های اشباع در رژیم غذایی مضر و عامل بیماری قلبی هستند را به چالش کشید.

در این مطالعه، رژیم غذایی شرکت کنندگان در ۶ دوره سه هفته ای به طور مداوم با افزایش میزان کربوهیدرات و کاهش چربی اشباع همراه بوده هست. کالری و پروتئین ثابت بوده هست. با افزایش سطح کربوهیدرات، سطح اسید چرب خون ( پالمیتولئیک اسید palmitoleic acid ) که به عنوان عامل افزایش دهنده دیابت و بیماری های قلبی شناخته می شود به طور ثابت افزایش پیدا کرد.

مصرف چربی های اشباع خطر بیماری های قلبی را افزایش نمی دهد!

افزایش میزان اسید پالمیتولئیک نشان دهنده این هست که کربوهیدرات ها به جای سوختن در بدن تبدیل به چربی می شوند. به عبارت دیگر مقدار کربوهیدراتی که مصرف می کنید تعیین می کند چه مثدار چربی اشباع در بدنتان پردازش شود – چه مقدار به عنوان سوخت بدن بسوزند و چه مقدار به عنوان چربی ذخیره شود.

وقت آن رسیده که بدانید چربی در رژیم غذایی دشمن سلامت شما نیست بلکه منبع کلیدی انرژی و مواد مغذی ضروری برای بدنتان هست که نمی توانید بدون آن زندگی کنید و حتی در مواردی به کاهش وزنتان هم کمک می کند.

چربی مانند پروتئین به شما کمک می کند که مدت زمان بیشتری سیر بمانید و از آن جایی که طعم خوبی به غذا می دهد کمک می کند غذای دلچسب تری داشته باشید. به عبارت دیگر با مصرف کالری کمتر چربی دو برابر همان مقدار کالری کربوهیدرات تصفیه شده احساس سیری خواهید داشت. ضمن این که مصرف چربی ورود گلوکز به جریان خون را کاهش می دهد و به کنترل قند خونتان کمک می کند.

تنها چربی ای که باید از آن اجتناب کنید چربی های ترانس هستند. این نوع چربی التهاب بدن را افزایش داده خطر حمله قلبی را افزایش می دهند. بنابراین بهتر هست از مصرف غذاهای سرخ شده، کیک ها، کوکی ها، کراکر ها، آیسینگ و روغن های گیاهی شورتنینگ اجتنناب کنید.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : کربوهیدرات یا چربی، کدامیک به قلب آسیب بیشتری می رساند؟!

اگر می خواهید بیشتر بدانید : عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

اگر می خواهید بیشتر بدانید : حذف چربی از رژیم غذایی به نفع قلب نیست

تهیه و ترجمه : گروه سلامت ندا آنلاین
seemorgh.com/health
اختصاصی ندا آنلاین

دیدگاه کاربران انتشار یافته : 0 - در انتظار بررسی : 0
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.